collega's aan het woord

 

 

Bram - CONSULENT SALES BIJ EXERGIE

Heb je advies nodig over iets dat maar met energie te maken heeft? Dan is Bram de man waar je bij moet aankloppen.  Als consulent sales bij Exergie schiet zijn kennis niet te kort, want hij ondersteunt de klanten van energie-audits tot WKK-projecten, van subsidiedossiers tot meer innovatieve projecten. En hoe hij dat doet, dat vertelt hij hier!

Odoo afbeelding en tekstblok

Hoe ziet een werkdag bij United Experts eruit? 

Ik heb vooral eigen projecten en kan grotendeels zelf invulling geven aan mijn planning. Ik ben inhoudelijk bezig met energie-audits, energieplannen en –studies, investeringsanalyses voor bv. zonnepanelen of windmolens, WKK-projecten, subsidiedossiers en meer innovatieve onderwerpen zoals groen gas en waterstof. Daarnaast heb ik regelmatig afspraken bij klanten, maar ook als consulent sales blijf je in de eerste plaats adviseur. 


Wat geeft jou voldoening in jouw job? 

Persoonlijk vind ik het regelmatig klantencontact een zeer leuk aspect van de job. Voor mij is het belangrijk te weten dat je zowel voor je klant als voor het bedrijf een verschil kan maken. Het gevoel dat je inspanningen ook een duidelijk resultaat hebben is voor mij heel belangrijk. Er is ook een gezonde competitie onder collega’s, die niet steeds werk gerelateerd hoeft te zijn!


"United Experts biedt de voordelen van een groter bedrijf aan en laat de nadelen achterwege, zowel voor haar klanten als werknemers." - Bram 


De sfeer bij United Experts en jouw team, hoe is die? 

Het Energieteam heeft een nogal grote geografische spreiding. Onze 10 teamleden zijn werkzaam in 4 verschillende kantoren, waardoor we slechts zelden allemaal op dezelfde plaats te vinden zijn. Toch nemen we regelmatig het initiatief om de groep buiten de werkuren samen te brengen. Ook op kantoorniveau worden frequent van dit soort initiatieven genomen, zo leer je de andere collega’s ook wat beter kennen. Verder is er binnen het team een goede en duidelijke communicatie met een goede verstandhouding tussen de collega’s als gevolg. Iedereen weet wat van hem/haar verwacht wordt en krijgt de vrijheid om zelf nieuwe dingen te doen, te leren en opleidingen te volgen.


Wat leerde je dankzij United Experts al bij? 

Het belangrijkste wat ik bijgeleerd heb is om een betere klantgerichtheid te ontwikkelen door de noden van de klant beter te leren inschatten. Als adviseur moet je hiervoor eerst wel een degelijke basiskennis opbouwen en het geduld hebben om in je rol te groeien, en daarnaast ook een netwerk te ontwikkelen dat er voor zorgt dat je kennis steeds up to date blijft.


Hoe zou jij kort United Experts omschrijven? 

United Experts biedt de voordelen van een groter bedrijf aan en laat de nadelen achterwege, zowel voor haar klanten als werknemers.